Christopher Walken i svensk humorserie

Ni missade väl inte Mia och Klara som gått på SVT i höst?

Jag såg alla avsnitt på nätet – eftersom jag missar allt som går på TV.

Men vad jag missade var att Christopher Walken – ni vet han som sköt sig i The Dear Hunter – var med i serien.

Jodå – han spelade Rolle. Se själv:

    

Walken som sig själv…

…och som Rolle i Mia och Klara…

Fantastiskt att lite smink kan föryngra så. Imponerad av att han lärde sig svenska så bra. Fast det kan förstås vara playback – men då blir jag besviken – SVT får väl ändå köra med äkta vara.

Christopher Walken spelar inte bara Rolle och Nikonar ‘Nick’ Chevotarevich i The Deer Hunter…

Tack Nina för tipset.

Uppdatering!

Christopher Walken spelar Persbrandt också – han är verkligen överallt den mannen…

När jag gick på konstskola med Micke hade han långt hår i hästsvans och dansade klassisk balett – takterna sitter visst i än… Men svansen är borta.

7 kommentarer

  1. Herr Walkens bästa rollprestation hittills… Är det som bondskurk, eller Vietnamveteran i Pulp Fiction eller, hm vad har han gjort mer?

  2. Guldfisken:
    Jag minns honom som Annie Halls självmordsbenägna bror i filmen Annie Hall. Du vet han som pratar om att vilja köra in i en mötande bil – och sedan ska han köra Alvy Singer (Woody Allen) och Annie Hall (Diane Keaton) till stan. Woody Allens min är otrolig – där han sitter i framsätet och noga bevakar körningen:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Annie_Hall

    Senaste rollen var väl i filmen Hairspray – där John Travolta spelar hans fru: http://en.wikipedia.org/wiki/Hairspray_%282007_film%29 – tror den gick på TV nyligen – men jag missade den…

    Walken spelar väl lite halvgalna typer – ungefär som den i The Deer Hunter – där han tar livet av sig i rysk roulette.
    Och som du skrev – i Pulp fiction.
    Annars vet jag inte så noga – jag missar nämligen inte bara allt som går på TV – jag missar även bio-filmer…

    Så jag får läsa på Wikpedia om honom:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Walken

  3. Han är inte enbart depressiv, kolla in de här två.
    :D

  4. Nina:
    Ha, ha de var bra – jag lägger in den ena youtubefilmen i artikeln.
    Att se en skådespelare som så ofta får spela gravallvarlig eller iskall psykopat, eller självmordsbenägen – att se honom kasta sig ut i ett musikalnummer – det är humor.
    Den andra filmen var också kul – men någon måtta på skojjigheterna får det väl ändå lov att vara.

  5. Lena.Ja, visst är det härligt att se honom i dansnumret…och med samma iskallt gravallvarliga uppsyn som alltid!

    Så roligt att du tyckte om det!

    Cowbellssketchen, kommer inte upp på samma nivå, nej…jag slängde med det för att det var den första gången jag såg honom avvika från ”rollen”.

  6. Wow! Även om jag inte riktigt gillar den sortens musik, så var det ett dansnummer som heter duga. Hans korrekta kostym och stenansikte är liksom bara så rätt. Tack, den räddade min dag. :-)

  7. Meta:
    Ja – så mycket kontraster kan göra – stenansikte och musikalnummer – att det kan se så sjukt kul ut…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

