Looking good for Jesus

 

Missa inte min nya favorit-Internetbutik – Blue Q – very best quality – där finns allt.

Hittade denna fina skiva – religion for retarded – på David Nessles blogg. Musiken finns här – eller om man hellre vill – på Youtube:

Här går det bra att lyssna på Charlie the Hamster Sings the Ten Commandments.

Det vill säga – my computer says no – men jag har hört att andra har hört… Och det låter inget vidare.

Honor thy father and mother…

Är det ”Låt barnen komma till mig” – eller  ”Jag är världens ljus” som tillverkaren av denna strålande strömbrytare hade i åtanke? Själv var designern uppenbarligen inget ljushuvud.

Själv har jag lite svårt för detta med religion – vet inte om jag ska använda Blue Q:s mirakulösa munspray ”Believe in God” – eller om jag ska söka fadersrötterna och gå direkt på ”Convert to Judaism-spray”.

Jag vill tacka David Nessle för att jag fann Jesus, samt Galaxa för tipset om det fina Looking good for Jesus-kitet. Och så vill jag tacka Per Christian Jörgensen för att han tipsade David om Ubuweb. Och så vill jag passa på att tacka livet – men jag hittar ingen länk dit… Så istället tackar jag PCL LinkDump för Jesus-strömbrytaren.

Aftonbladet – Looking good for Jesus förbjöds i Singapore.

BBC News ‘Jesus’ cosmetic row in Singapore

4 kommentarer

  1. Geeeee…. vad det finns för grejor egentligen… alltså den där strömbrytaren borde vara försedd med ett jättelikt varningsmärke!

  2. meta:
    Det sjuka är att den som designat strömbrytaren troligen gjort det i största välvilja.
    Vardaglig religion – liksom.

    Och så blev det så fel.
    Att framställa Jesus som en pedofil – blasfemi är bara förnamnet.

  3. Låten är ju helt sjuk.

  4. syskon:
    Har du lyssnat på den nu?
    Visst är det konstigt att man gör en sån låt för utvecklingsstörda…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

