Skumma samtal

Väcktes av att mobiltelefonen ringde klockan 01:45.

Vem har dött? hann jag tänka innan jag svarade. Personen som ringt upp var tyst och la sedan på.

Var det någon som behövde hjälp? Det var ett 08-nummer – någon i Stockholm hade ringt mig, ingen jag kände – tror jag.

Jag kollade hitta.se – numret gick till ett företag; Marcom Consult på Vattugatan. Vem sitter på ett företag och behöver min hjälp mitt i natten? Ringde upp och en ganska berusad man svarade. Jag frågade vem jag pratade med – men han ville inte presentera sig, inte heller ville han berätta varför han ringt upp – han påstod att han inte alls ringt. Jag sa att jag förstod att han ringt fel – men att jag hade önskat att han bett om ursäkt – istället för att bara lägga på luren. Men han svarade bara med oförskämdheter och slängde på.

Nu kunde jag inte sova. Min son är i Stockholm – tänk om det hänt honom något – ska jag ringa polisen? Ska jag ringa upp min son? Jag skickade ett sms och bad sonen kontakta mig så fort som möjligt.

Slog sedan upp företaget på nätet.

Såg att de hade haft affärer med Svenska Flygsportförbundet och någon som heter John C E Tuvefalk. Googlade på Tuvefalk – som visade sig vara en riktig skummis. Han – liksom företaget Marcom Consult hade bara boxadress – adressen Vattugatan fick jag på annat håll – den kanske inte stämmer.

Tuvefalk är en hyresvärd som stått på Hyresgästföreningens svarta lista. Han äger fastigheter i Hägersten där underhållet varit kraftigt eftersatt (2005). Dessutom är han medlem i en organisation som heter EAA The Spirit of Aviation.

Vad är det för skumraskaffärer jag mot min vilja dragits in i? Var det Tuvefalk själv som satt och fylleringde mitt i natten?

Frågorna hopar sig…

6 kommentarer

  1. Det har du inte bärättat för mig, vad läskigt…
    Antagligen var han full och ringde fel. Eller så bus ringde han och tyckte det var kul för han var full.

  2. syskon:
    Tur att vi skriver bloggar – så att vi vet vad som händer i familjen…
    ;-)

  3. Jaa…

  4. Usch!
    Hoppas att du hörde av son per omgående!

  5. Nina:
    Jag har pratat med honom nu på förmiddagen – han mådde bra och satt och tittade på ett program om kvinnomisshandel på TV.

  6. Lena.Så skönt!
    *Pustar lättad ut*
    Det är inte kul när alarmklockorna sätts igång, oavsett skälet till det.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

