Look-Alike

Vilken kändis har den stora äran att likna dig?

Jag laddade upp ett foto jag gillar på My Heritage och fick först veta att foto jag valt inte accepterats – jag lutade på huvudet på fotot. Ett nytt foto – fick veta att jag liknade Alyson Hannigan – och vem är det?

Googlade och såg att hon är skådis och var med i en TV-serie som hette Buffy the Vampire Slayer. Den har jag inte sett – men hon var ju söt. Fast om vi är så lika vet jag inte. Enligt My Heritage ska vi vara lika till 76%. Jag har höga – mycket höga kindknotor – det har inte hon.

Julianne Moore är jag också lik till 76% – och vem är det? Har de inga riktiga kändisar i arkivet? Aha hon var med i Short Cuts och Magnolia – ja men nu känner jag igen henne.

Hon är inte bara söt – hon verkar vara en ok skådis också. Fast det säger ju inget om mig som människa. Dessutom tycker jag inte att jag är lik henne heller, trots att hon har höga kindknotor.

Provade igen – Shahid Kapoor – manlig bollywoodskådespelare… Jag ger upp. Eller inte – en chans till…

Audry Tautou – yes! Som spelade Amelie från Montmartre – jag är inte särskilt lik henne heller – men hon är skitsöt och jag älskar den filmen. Så nu ska jag inbilla mig att jag är lik henne och låtsas att jag är Amelie som går runt och gör folk glada och att jag har mystiska lekar för mig och så ska jag träffa en dödligt snygg kille som sparar på passfoton, jobbar i sexleksaksbutik och på tivoli – men jag är för blyg för att riktigt presentera mig – livet har äntligen fått en mening…

Jag funderar på vad ansiktsigenkänningen går på. Näsan kanske – för den är rätt lik min. Juilane Moores näsa också – men inte Alyson Hannigans näsa. Audry Tautous haka är rätt lik min. Bestämd haka kallades det för när jag var barn.

Nåja – de är ju rätt söta allihop – så jag får väl vara nöjd. Min äldste son var lik Laura Bush – det var inte lika roligt – för honom. Men jag skrattade skadeglatt tills jag insåg att han ärvt något av utseendet från mig – vilket alltså betyder att jag också är lik Laura Bush. Jag tror vi provar ett nytt foto.

Han är lik Matt Stone – som gör South Park – och det stämmer – han är skrämmande lik Matt Stone – både till utseende och humor. Tur för sonen att jag också gillar South Park… Annars skulle han vara tvungen att göra en ansiktsoperation. Det hade varit fallet om han istället liknat George Bush…

Provar dottern. Karolina Kurkova – tjeckisk fotomodell. Hm – vet inte. Dakota Fanning – barnskådis – ja mer lik henne isåfall.

Catherine Ann Bosworth

Kate Bosworth (ingen jag kände till men jag googlade) – ja men henne är hon rätt lik.

 

Fast egentligen tycker jag att min dotter liknar Julia Roberts rätt mycket.

 

Provar yngste sonen – Ashley Olsen (ytterligare en för mig okänd person som måste googlas) – hm – kanske.

 

Och hon liknar Helena af Sandeberg – och Helena liknar min yngste son – vilket är bra – eftersom hon spelar hans mamma i en film som kommer till hösten…

 

Men jag tycker min son är lik Macaulay Culkin från ”Ensam hemma” (ja, jag fick googla fram det namnet också – jag känner bara till verkliga kändisar och riktiga skådespelare – som Monica Zetterlund och Gösta Ekman, Margareta Krook och Ernst-Hugo Järegård…).

Vem anser My Heriage att du är lik? Stämmer det? Glöm inte att morfa fotot – det är kul.

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

