Dejt + bok = sant?

Nu vet jag var jag ska leta efter honom.

LaBibliofille blev tipsad av Hermia om att hon var nämnd i DN Bok.

Bokhora och LaBibliofille tillhör redan mina livsfarliga favoriter (ja de frestar ju mig likt djävulen – när jag säger stopp – nu ska jag läsa de böcker jag har – inga fler böcker denna månad. Men tyvärr är dessa fantastiska djävlars inverkan så stark på mig att jag bara måste köpa 100 böcker mer än jag tänkt – själv är jag helt oskyldig *visslar falskt och tittar lite undanglidande mot en osynlig fläck i taket*).

Nå – jag måste ju också kolla upp de övriga livsfarliga länkarna (denna gång är det DN Boks fel om jag förköper mig).

Och på En Annan Sida – en bokdjävuls liv och lustar (ja ni hör ju redan nu vartåt det barkar – bokdjävulen är ute efter mig nu igen…) hittar jag platsen…

 

 

En annan sida har hittat en dejtingsida för bokälskare – Penguin Dating.

Jag noterar att när En Annan Sida besökte dejtingsidan så fick man 72 fria timmar – tre dagar – på sig att se om man hittade sin darling. Det var den 27 september. Nu skriver vi den 2 oktober – och erbjudandet har utökats med fyra dagar. Sju gratisdagar att leta bokälskande man som också har plats och tid för en dam!

Ska man passa på – eller ska man redan nu ge upp?

Sidan kan bli en ny djävulsk fälla. Jag kommer troligen bara att lockas till bokköp igen. Och en heterosexuell man som älskar böcker, inte redan har en hjärtedam och inte dricker sig redlös i god Hemmingwayanda..?

Finns han?

Annat än i Dave McKeans fantastiska konstverk. Och de kan ju vara både bögar, fruktansvärt upptagna och alkoholiserade för allt vad jag vet…

Men den här författarkillen verkar inte må så bra. Månne har han också forniter i maskinen..?

PS: Upptäckte just att en av Bokhororna funderar i samma banor som jag angående bokköp. Kanske kan man våga sig på att läsa lite på deras sida igen. Det finns ju någon där borta som kan hjälpa mig med min moral. Någon som kan få mig att avstå från mina impulser. Någon som påstår att man inte måste äga alla böcker…

Men jag är tveksam…

För övrigt är Malte Perssons Apolloprojekt minst lika farligt som de redan nämnda – läs inte den om ni har bestämt er för bokköpsstopp.

3 kommentarer

  1. En fantastisk djävul? Hmmm… Jag gillar det!

  2. LaBibliofille:
    Ja det är djävligt fantastiskt…

    ;-)

  3. hehe, dejtingsida för bokälskare =) När får vi sånt i Sverige tro?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

