Twingly abuse

Ibland står det admin.twingly.se/UserPages/Abuse.aspx i referrerskolumnen. Jag har klickat – förstått att det har något med Twingly att göra – men inte riktigt vad – eftersom jag inte kommer in – det går till en administratör.

Så tänkte jag att jag skulle googla det – jag fick två sådana abuse idag. Vet inte varför.

Nu vet jag – någon eller några – har anmält ett eller två inlägg som olämpligt.

Undrar vilket/vilka inlägg?

Det om hur man gör trafiken säkrare? Traffic.

Märkligt. Jag brukar ha lite rasister och homofober på mig i kommentarsfältet – men trafikdödskramare har aldrig varit så agressiva tidigare.

Eller är det inlägget om årets nobelpristagare i litteratur? Om någon tycker att han var olämplig så får de väl klaga på Svenska akademien. Eller så var det min inkorrekta benämning i titeln – jag skrev först lite slarvigt Clézio – när han heter Le Clézio – men det har jag rättat till i efterhand – så det må vara mig förlåtet – hoppas jag.

Undrar om jag är bortplockad någonstansifrån? Hade varit intressant att veta vad det är jag skrivit som är så upprörande.

Fast å andra sidan kan det var någon som klickat fel – eller nån snorvalp som tycker det är skoj att trycka på allt som går att trycka på.

Tack Nikke (som jag hittade via googling) för upplysningen.

4 kommentarer

  1. Det är ett företag som jobbar åt DN eller SvD som kikar på alla anmälningar som läsare gör. Du behöver inte bry dig om det om du inte överskrider lagens gränser.

    Skriver man om ngt som upplevs som brännbart så är det en massa nötter som tror att de kan jävlas genom att klicka på knappen. Det man gör från företaget är bara att kolla att allt är i sin ordning.

    Bry dig inte.

  2. Om det är från en artikel som många läser så lär du kunna utläsa det i form av avtagande trafik från artikeln ifråga.

    Måste säga att jag hoppade till av att få en pingback med rubriken Twingly abuse förresten :-)

  3. Jinge:
    Nej – egentligen bryr jag mig inte. Jag blev bara nyfiken när jag insåg vad som hade hänt. Och dessutom insåg att detta har hänt rätt många gånger.
    Folk retar sig tydligen på vad som helst.
    Bättre vore kanske om de organiserade sig i Amnesty eller något annat meningsfullt.

  4. Nikke:
    Ja, en pingback från Twingly abuse är nästan värre än en pingback från FRA…

    ;-)

    Angående avtagande trafik så ser jag ju inte hur trafiken sett ut under dagen.
    Jag antar att de anmält något jag skrivit det senaste dygnet – och statistisken klumpar ihop alla besök som skett mellan 02:00 och 02:00.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

