Slavmarknad i september

Folk kallar mig spontan, rolig och fullständigt gränslös.
Men det stämmer inte.

Jag såg ett gäng pensionärer räkna hundralappar som bytte ägare och jag funderade på att ryta åt dem att inte stå och sälja slavar mitt på blanka eftermiddagen. Men jag avstod.

Klockan var trots allt 22.11.
Och vad är en blank eftermiddag? Finns det matta eftermiddagar? Oputsade och grumliga eftermiddagar?
Jag är inte särskilt spontan.

Jag gick förbi slavhandlarna och fortsatte mot Konsthallen.

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

