SATANS JÄVLA KÖRKORTSJÄVLAHELVETE!!!

Mitt körkort gick ut i oktober förra året.

Mitt körkort gick ut i oktober förra året.

Häromdagen trodde jag att jag kommit en millimeter närmare mitt körkort.

Det hade jag inte.

Jag gjorde som de sa, ordnade fullmakt. Ringde sedan och frågade var körkortet fanns nu. Och om de kunde skicka ut det – jag hade ordnat fullmakt som snart skulle börja gälla.

Men då fick jag veta att fullmakt inte räckte. Jag måste skriva till dem och tala om att jag inte ville ha körkortet skickat med ”personlig utdelning”. Det räckte inte med att jag sa det, eller mailade det och de hade ingen blankett, utan jag måste själv knåpa ihop ett brev med alla mina uppgifter där jag uttryckligen talade om detta och med min underskrift.

Satte genast igång, skrev allt och lite till. Min sons personnummer och adress tex. Skickade. Väntade. Inget kom.

Ringer idag, den 16 maj och frågar vad som hänt.

Jodå, de hade fått mitt brev. Men tyvärr, jag måste fylla i en blankett…

– Men det fanns ju ingen blankett…

– Nu finns det.

– Det fanns ingen blankett när jag pratade med er i måndags, för några dagar sedan.

– Nej, men nu finns det och du måste fylla i den.

– Idag är det fredag, och om ni postar blanketten idag så får jag den i bästa fall på måndag eller tisdag, sedan skickar jag den och ni får den i bästa fall på tisdag eller onsdag och sedan ska ni skicka mitt körkort – hur ska jag kunna rösta?

– Vi skickar blanketten med B-post.

– Nej, det gör ni INTE! Jag har väntat länge nog. Ni har lurat mig. Jag har inte fått veta hela sanningen. Jag har gjort precis allt ni sagt, i god tid och helt korrekt, men varje gång jag ringer är det något mer jag ska göra. Jag frågade flera gånger om det fanns en blankett att fylla i, när jag ringde i måndags, men jag fick veta att det fanns det inte. Nu har ni ju lurat mig.

– Nej, blanketten har kommit nu.

– Ja, men när jag ringde fanns den inte, så då måste det vara de reglerna som gäller. Skicka den nya blanketten med A-POST!!! Jag kan betala frimärket om det nu ska vara så viktigt med besparing på portot…

Kafka och jag liksom...

Kafka och jag liksom…

Ja, det var alltså del åttiotolv och åttiotretton och åttiofjorton av SATANS JÄVLA KÖRKORTSJÄVLAHELVETE.

Kafka och Orwell hade blivit så avundsjuka om de vetat…

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

