Kronbergs fel!

Det är mitt fel! Foto: Lena Kronberg

Ordlös onsdag

6 kommentarer

  1. Haha, vilken fullträff! Tur att man inte heter Larsson eller Ek då. ;)
    Skulle gärna vilja veta vad du anklagas för och vad det får för konsekvenser!

  2. Pumita:
    Faktum är att jag blev ovän med mannen som gjorde filmen – vi hade ett tidigare filmprojekt på gång – men det blev inte av.
    Så detta är en hämnd.
    Fast jag tycker det är kul. Har haft bilden uppsatt på min ytterdörr.

    Käringen Kronberg i filmen är en elak granne som pratar om att den nye hyresgästens lägenhet är hemsökt – vilket den är. Så egentligen är hon ju en rätt bra människa – ärlig i alla fall – fast elak. Vilket filmmakaren kanske tyckte att jag var…
    Mannen i skjortan är hyresvärd – och den som irriterar sig på Kronberg, Larsson och Ek.

  3. Det var ju en intressant story bakom. Tyckte att det var rätt häftigt med en sådan ”slump”. Namnet är ju inte så himla vanligt… tror jag.

  4. Pumita:
    Nej – Kronberg är inte så jättevanligt – har inte räknat dock. Och är inte släkt med alla. Den f.d. skådisen Annika Kronberg (numera präst) är inte en släkting – och inte heller idrottaren Robert Kronberg – vad jag vet.
    I min släkt är vi varken särskilt religiösa eller sportiga – vad jag har märkt…
    Teatraliska kan vi däremot vara…

  5. Glad han blir, om han kommer på att hans (nogsamt uttänkta?) hämnd enbart varit roande.
    :D

  6. Det finns inga människor som skrämmer mig mer än de som alla bara har gott att säga om. Det är något synnerligen obehagligt över den sorten som inte retar upp något. Om då sedan en människa är så dumdryg att den väljer att ge en man retar sig på person ett alter ego som verkar vara en synnerligen komisk figur i en film då kan jag inte annat än känna att den som retar någon så mycket måste vara en person som jag verkligen skulle gilla. Så för vad det är värt välkommen in i min värld av människor jag verkligen gillar.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lämna en kommentar